2 Apr 2018

ONE DAY TO GO

Oon monelle sanonutkin, etten oikein tajua vielä mihin oon menossa ja että ihan oikeestiko pääsen asumaan ulkomaille. Ei tunnu, ainakaan ihan hirveästi siltä, että oisin seuraavat kaks kuukautta poissa mun perheen ja kavereiden luota. Tietenkin on paljon hoidettu asioita tätä varten, muttei silti tunnu siltä, että oisin jättämässä tutun ja turvallisen hetkeksi.

Jos pitäs sanoa päällimmäiset fiilikset, niin jännitys ja odotus peittää kyllä haikeuden ja ikävän mennen tullen. On ollut sellainen levoton olo, eikä saa mitään aikaseks eli jollain tavalla sisäistän tän kyllä jo. Silti välillä tulee mietittyä, että mitenköhän meidän koira pärjää ilman mua ja mitenköhän mä pärjään ilman sitä ja mun perhettä sekä kavereita... Sitten taas muistan kuinka lyhyt aika kaks kuukautta on, ja sen miten innoissani oon tulevasta. Siitä selvitään vaikka päällä seisten!

Viime päivät oon viettänyt aikaa mun tärkeimpien ihmisten kanssa. Tiiän, että tuun näkemään heidät pian, kaksi kuukautta menee hurauksessa ohi ja mun pitää nauttia reissusta täysillä sen aikaa kun voin.



Uskon, että välillä on ihan hyväkin saada maiseman vaihdosta ja "päästää irti" vanhoista kuvioista. Elämässä pitäis enemmän uskaltaa tehdä asioita, muuttaa omia tapojaan ja haastaa omia näkökulmiaan. Pysähtymällä välillä tarkastelemaan omaa elämäänsä voi nähdä uusia polkuja. Ehkä sekin on yks syy miks ylipäätään halusin hakea vaihtoon. Edes hetki poissa siitä normaalista ympäristöstä, saa luultavasti näkemään positiiviset ja negatiiviset puolet sekä sen kuinka alkaa kehittämään itseään ja elämäntyyliään. Huomaa myös sen kuinka hyvin itsellä on asiat, ja miten ihanaa on että elämässä on ihmisiä joita tulee ikävä ja jotka ikävöivät mua.

Huomenna näihin aikoihin kone onkin jo laskeutunut Skotlannin maaperälle. Aikainen herätys tulossa siis... Saa nähdä kuinka hyvin uni tulee illalla, kun kolmen maissa aamuyöstä pitäis olla jo autossa lähdössä. Tänne kirjottelenkin sitte seuraavaks Edinburghista, kunhan vaan maltan!
Ja koska oon ihminen, joka tarvii viime tingan, lähen nyt pakkaamaan :-D

- Sanni

No comments:

Post a Comment